Népi kézműves foglalkozás sorozat

Kedves Érdeklődők!

mestersegek_unnepe21

Fotó: Otthon édes, Szabó Patrícia

Demeter Anita vagyok az Ifjúsági Központ magyarországi önkéntese.
Az EVS keretein belül az önkénteseknek lehetőségük van kitalálni, és megvalósítani egy-egy személyes mini projektet az itt töltött idő alatt.
Mielőtt írnék egy kicsit az általam kigondolt projektről elöljáróban elárulnék egy-két a témához kapcsolódó dolgot magamról.
Én Nádudvaron végeztem a Népi Kézműves Szakközépiskolában népi bőrműves szakon.

A Nádudvaron töltött idők óta egészen mostanáig lehetőségem volt nagyon sok mindent megtanulni, és kipróbálni, hiszen egy-egy program vagy tábor keretein belül a bőrművességen kívül más népi kismesterségek világába is belekóstolhattam. Ilyen például a nemezelés, a tojásfestés, gyertyamártás és még sorolhatnám a további dolgokat.

Miután végeztem Nádudvaron fontosnak tartottam, hogy az ott kapott tudásomat, ne herdáljam el, ezért igyekeztem, és még a mai napig igyekszem éltetni a hagyományainkat különböző formákban. Volt lehetőségem részt venni alkotó táborokban melyek által tovább bővíthettem tudásomat, tartottam gyerekeknek kézműves foglalkozásokat, többször is részt vettem mesterség bemutatóval a Mesterségek Ünnepén, jártam vásárokban, szerepeltek az általam készített tárgyak kiállításokon, és természetesen igyekszem úgy tárgyakat készíteni, hogy az napjainkban használható legyen, de mégis magukon viseljék, és magukban hordozzák a magyar népi kultúránkat.

Ha valakit esetleg kicsit jobban érdekel, hogy milyen tárgyakat szoktam készíteni az nyugodtan látogasson el a facebook oldalamra, amit az alábbi linken érhettek el:

Kattints ide a megnyitáshoz 😉

Na de akkor most essék szó a Mini projektről:

Mint ahogy a bejegyzés címe, és a rólam leírt dolgok is elárulják, hogy a foglalkozás sorozatnak a témája a népi kézművesség köré fog csoportosulni.

Elhatároztam, hogy az idő alatt míg itt vagyok a projekt rám eső részében népi kézműves foglalkozásokat fogok tartani, amely során igyekszem a lehető legjobban megosztani másokkal azt a tudást, amit ezen a területen megtanultam. Terveim szerint fogunk ismerkedni a bőrművességgel és a nemezeléssel, meg szeretném mutatni, hogy hogyan kell gyertyát mártani és batikolni, és igyekszem majd figyelembe venni az ünnepkörök hagyományait is, így például mindenképp elő fog kerülni a tojásfestés, és annak különböző módszerei.

Minden egyes foglalkozás után az adott népi kismesterség témáját egy blog bejegyzés által körül fogom járni, és meg fogom mutatni, hogy az adott foglalkozás milyen hangulatban telt el, és milyen alkotások kerültek ki a résztvevők kezei közül.

Ha valakinek valamilyen mesterség vagy technika, vagy valamilyen tárgy elkészítése izgatja a fantáziáját, ossza meg ezt velem egész nyugodtan, hiszen nyitott vagyok mindenre, és annak én is jobban örülök, hogy ha olyan dolgokkal tudunk foglalkozni, ami érdekli a közösséget. 🙂

Terveim szerint a foglalkozások kéthetente szerdánként lennének 17.00-tól 19.00-ig. Ezek az alkalmak ingyenesek viszont létszámban maximalizálódik 15 főben, ugyanis ez az a mennyiség, amivel még kellemesen lehet dolgozni. Éppen ezért arra kérem majd az érdeklődőket, hogy legyenek szívesek jelezzék mindenképp időben a részvételi szándékukat az alábbi lehetőségek egyikén:

Telefonon: 0745831440 vagy emailen: danepibormuves@gmail.com vagy az erre a célra készített facebook eseményen keresztül: https://www.facebook.com/events/598553883671091/ 

S hogy a kis gyermekes anyukák se maradjanak ki a jóból és részt tudjanak venni a foglalkozásokon, arra gondoltunk, hogy készülünk nekik gyereksarokkal (kifestő, játékok, mese vetítés), ahol a két óra alatt a gyerkőcök letudják foglalni magukat vagy egymást 😀

Első ilyen foglalkozásunk 2017. január 18-án lesz és a témája: Ékszerek készítése bőrből. Természetesen a Szent Anna Ifjúsági Központ ad neki otthon, úgy hogy várjuk sok szeretettel 14 éves kortól egészen 99 éves korig vagy még tovább a résztvevők jelentkezését.

GYERTEK ÉS ALKOSSUNK EGYÜTT!

Leave a Reply

